duminică, 5 ianuarie 2014

Nu?

nu, în mine n-a nins.
e cald şi stau în mijlocul sufletului pe un scăunel.
e la fel cu scăunelul pe care mi l-a dăruit bunicul în copilărie.
bunicul e plecat şi numără stelele de mulţi ani.
înainte de-a pleca, număra frunzele de tutun pentru pipă.
e cald şi-aş plânge.
dar nu plâng pentru că lumea o să zică: săraca.
zice şi dacă nu plâng.
şi dacă râd şi dacă plâng.
moaş'ta pe gheaţă de femeie!
bunicul aşa-şi punea nevasta la punct pentru fleacuri.
şi ea se făcea că plouă sau se-mpiedică de-aceeaşi viaţă monotonă.
acum şi ea numără stelele.
şi amândoi aleargă prin sufletul meu.
poate sunt singură şi-au venit să-mi ţină de urât.
e cald şi se-aude cântec de greieri.
nu ştiu ce să zic şi ce să tac.
uite că râd când timpul nu există.
râde şi bunicul, râde şi bunica.
le iau râsetele şi le bag în buzunar.
să le pot auzi când vreau.
 

 

12 comentarii:

Vasile Dumitru spunea...

Am dormit cam mult, e a doua noapte luuungă dar am avut nevoie! Mie îmi spun asta! Ca să mă justific de ce mai sunt acum aici și nu acolo, cu gândul la părinți, privind flacăra lumânării...
Nu am cuvinte să descriu starea indusă de rândurile tale...

geanina spunea...

:)
Pai sa nu plangi! Sa razi asa cum rad si eu...
Radurile astea mie mi-au adus amintiri atat de dragi suflerului meu...si nu pot decat sa zmbesc....
Te pop!

erys spunea...

@Vasile Dumitru: te inteleg. nu putem fi odata in toate locurile in care ne-am dori sa fim...

erys spunea...

@geanina: pai nu, ca rad. rad ca n-am vazut-o pe bunica plangand niciodata. si-avea biata de ea destule motive...
te pup!

Anonim spunea...

Imi este tare dor de rasul bunicii si saraca, ducea toata lumea pe umeri!

pup, duminica placuta!

Catalin spunea...

Nu mai știi ce să mai spui?
Incredibil! :)

Lavinia Dance spunea...

In mine ninge, ninge cu frig si gheata.

Imi place ce ai scris, pare un loc primitor si calduros.

erys spunea...

@Minnie: asa-s bunicile, mai deosebite...:)
numai bine, te pup!

erys spunea...

@Catalin: nu mai stiu daca sa spun ce am sa spun. s emai intampla. :)

erys spunea...

@Lavinia: sper ca cerul inimii tale sa se insenineze cat mai curand! :)

axasport spunea...

multumesc frumos mi-a amintit de copilarie!

erys spunea...

@axasport: pai sa nu mai uiti de ea! :)